Artykuł sponsorowany – skuteczna forma reklamy w Internecie

Chyba każdy zgodzi się ze stwierdzeniem, że banery reklamowe są natrętne i uciążliwe. Potwierdza to fakt, że prawie połowa internautów w Polsce używa narzędzi blokujących reklamy. Przez długi czas stanowiły dobrą formę promocji produktów, czy usług, jednak w pewnym momencie zaczęły nas atakować zewsząd, przez co stały się coraz mniej skuteczne. Doskonałą alternatywę stanowią dziś dla nich artykuły sponsorowane, które w sposób nienachalny zachęcają czytelnika do zakupu produktu lub usługi.

Jak wygląda artykuł sponsorowany – przykład

Budowa artykuły sponsorowanego jest nieprzypadkowa. Każdy element ma w nim ogromne znaczenie i przynosi inne efekty. Pierwszą rzeczą, którą widzimy na samym szczycie artykułu jest nic innego, jak tytuł. To właśnie on sprawia, że włącza się w nas (lub nie) chęć na przeczytanie go. Tych kilka pierwszych sekund, w których internauta dostrzega twój artykuł, to chwile decydujące. Właśnie dlatego warto zadbać o chwytliwy tytuł, który przyciągnie uwagę czytelnika. Artykuł sponsorowany przykład znajdziesz tutaj: https://www.pozycjonusz.pl/artykuly-sponsorowane/.

Kolejny punkt to lead. Jest to krótka zapowiedź, której zadaniem jest także przyciągnięcie uwagi internauty. Następna część to wstęp, w którym wprowadzamy czytelnika w tematykę artykułu i zachęcamy go do zwrócenia uwagi na problem w nim przedstawiony. W końcu następuje rozwinięcie, czyli najobszerniejsza część, gdzie przedstawiamy wszelkie argumenty. Dobrze, by każdy z nich był poprzedzony nagłówkiem. Warto przeplatać treść wykresami, tabelami, grafikami, czy też zdjęciami. To doskonałe przerywniki, które rozbiją ścianę tekstu. Dzięki temu czytelnik chętniej przebrnie przez artykuł. Po przedstawieniu stanowiska i wyczerpaniu argumentów czas na zakończenie, czyli esencję całego tekstu, podsumowującą wszystko, o czym pisaliśmy. Końcówka pozostawia czytelnika z problemem do przemyślenia, lecz jednocześnie daje mu narzędzie do poradzenia sobie z nim w postaci konkretnego produktu lub usługi. Na końcu czas na stopkę, w której znajdzie się link odsyłający do strony, gdzie znaleźć można więcej informacji na temat przedstawiony w artykule.

Układ treści w artykule sponsorowanym

Czy artykuły sponsorowane mają wpływ na SEO?

Niewątpliwie, artykuły SEO budują pozycję Twojej firmy w wyszukiwarce. Co więcej, są nieodzowną i bardzo znaczącą częścią tego procesu. Kontent naprawdę ma znaczenie, a firmy posiadające wysokiej jakości treści w Internecie, mają bardzo dużą szansę na stopniowe zwiększanie swojej popularności. Artykuł sponsorowany zawiera także linki do wybranych miejsc na stroni klienta, a także specjalnie dobrane słowa kluczowe, które mają tak ogromny wpływ na pozycjonowanie.

Bez większego zawahania można stwierdzić, że artykuły sponsorowane budują pozycję marki w sieci. Przyczyniają się również do wzrostu sprzedaży przez zwiększenie ruchu na stronie. Tworzą pozytywny wizerunek firmy, który udowadnia jej profesjonalizm. Nigdy nie namawiają wprost do kupna, lecz przedstawiają treści merytoryczne, które nakierowują czytelnika na podjęcie konkretnych działań.

Artykuł sponsorowany – skuteczna forma reklamy w Internecie
5 (100%) 2 głosów

Podziel się!